Здоров’язбережувальна компетентність учителя Нової української школи
Підставою для включення до переліку ключових
компетентностей здоров’язбережувальної є вагомість здоров’я як загальнолюдської
цінності, життєвого ресурсу, філософської категорії, що розкривається при
аналізі сутності здоров’я за різними підходами – феноменологічним,
онтологічним, гносеологічним, холістичним, детерміністським, герменевтичним.
Зважаючи на основні позиції
методологічного аналізу за різними підходами та критеріями категорії
«здоров’я», можна виокремити такі основні ознаки здоров’язбережувальної
компетентності як ключової.
·
Поліфункціональність: ця компетентність
дозволяє вирішувати проблеми здоров’язбереження людини, групи людей, спільноти
та суспільства у просторі всіх чотирьох складових здоров’я – фізичній,
соціальній, психічній та духовній.
·
Надпредметність і міждисциплінарність:
інформація про ФЗЗВВП здоров’я має місце в усіх ланках неперервної
валеологічної освіти (дошкілля, шкільна ланка, додипломна, післядипломна,
освіта для дорослих).
·
Багатовимірність: зумовлена
сутністю здоров’я людини як багатомірного і цілісного феномена.
·
Забезпечення широкої сфери розвитку особистості:
вивчення шляхів і засобів ФЗЗВВП здоров’я, особливо її духовної складової, має
особистісне спрямування.
·
Процесуальний ланцюг здоров’я не обмежується лише збереженням і
зміцненням.
·
Саме тому повний ланцюжок процесів, які відбуваються
у здоров’ї як феномені, нині має такий
вигляд: формування, збереження, зміцнення,
використання (або споживання), відновлення та його передачі
(ФЗЗВВП) здоров’я через його фізичну, психічну,
соціальну та духовні складові.
Складові
здоров’язбережувальної компетентності вчителя
- Здатність організовувати безпечне освітнє
середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього
процесу
- Здатність
здійснювати профілактично-просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками
освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- Здатність формувати в учнів культуру здорового та безпечного життя
- Здатність надавати
домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
- Здатність зберігати
особисте фізичне та психічне здоров’я під час професійної діяльності
https://docs.google.com/presentation/d/11ww2ATWtXwV5Qa7BJVSeyxFkWTMAmoXH/edit#slide=id.p10
Немає коментарів:
Дописати коментар