понеділок, 23 грудня 2024 р.

МО

 Здоров’язбережувальна компетентність учителя Нової української школи

Підставою для включення до переліку ключових компетентностей здоров’язбережувальної є вагомість здоров’я як загальнолюдської цінності, життєвого ресурсу, філософської категорії, що розкривається при аналізі сутності здоров’я за різними підходами – феноменологічним, онтологічним, гносеологічним, холістичним, детерміністським, герменевтичним.

Зважаючи на основні позиції методологічного аналізу за різними підходами та критеріями категорії «здоров’я», можна виокремити такі основні ознаки здоров’язбережувальної компетентності як ключової.

·         Поліфункціональність: ця компетентність дозволяє вирішувати проблеми здоров’язбереження людини, групи людей, спільноти та суспільства у просторі всіх чотирьох складових здоров’я – фізичній, соціальній, психічній та духовній.

·         Надпредметність і міждисциплінарність: інформація про ФЗЗВВП здоров’я має місце в усіх ланках неперервної валеологічної освіти (дошкілля, шкільна ланка, додипломна, післядипломна, освіта для дорослих).

·         Багатовимірність: зумовлена сутністю здоров’я людини як багатомірного і цілісного феномена.

·         Забезпечення широкої сфери розвитку особистості: вивчення шляхів і засобів ФЗЗВВП здоров’я, особливо її духовної складової, має особистісне спрямування.

·         Процесуальний ланцюг здоров’я не обмежується лише збереженням і зміцненням.

·         Саме тому повний ланцюжок процесів, які відбуваються
у здоров’ї як феномені, нині має такий вигляд: формування, збереження, зміцнення, використання (або споживання), відновлення та його передачі (ФЗЗВВП) здоров’я через його фізичну, психічну, соціальну та духовні складові. 

 

Складові здоров’язбережувальної компетентності вчителя

-   Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу

-   Здатність здійснювати профілактично-просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни

-   Здатність формувати в учнів культуру здорового та безпечного життя

-   Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу

-   Здатність зберігати особисте фізичне та психічне здоров’я під час професійної діяльності

 

https://docs.google.com/presentation/d/11ww2ATWtXwV5Qa7BJVSeyxFkWTMAmoXH/edit#slide=id.p10

Немає коментарів:

Дописати коментар

Фізична культура