вівторок, 2 вересня 2025 р.

02-03.09.2025 Адаптива фізична культура

 Шановні діти, віта Вас на уроці.

Ознайомтесь з матеріалами. Спробуйте виконати вправу на дихання.

Руховий режим дня учня


Руховий режим дня учня має включати регулярну ранкову зарядку, фізкультхвилинки під час навчання та домашніх завдань, тривалі прогулянки та рухливі ігри на свіжому повітрі (щонайменше 2,5-3,5 години на день залежно від віку), а також заняття у спортивних секціях чи гуртках. Важливо чергувати фізичні навантаження з відпочинком, прислухаючись до свого самопочуття, щоб зміцнити здоров'я, покращити працездатність та запобігти перевтомі.

Щоденні компоненти рухового режиму:
Ранкова гімнастика:
Починати день з зарядки для активації м'язів та покращення кровообігу.

Фізкультхвилинки:
Короткі перерви для фізичної активності під час уроків та виконання домашніх завдань.

Прогулянки та рухливі ігри:
Проводити час на свіжому повітрі, грати в рухливі ігри. Тривалість становить приблизно 2,5-3,5 години на день, залежно від віку.

Систематичні заняття:
Регулярно займатися фізичними вправами, відвідувати спортивні секції чи гуртки.

Важливі принципи для школяра:

Поступове збільшення навантаження:
Починати з невеликих навантажень і поступово їх збільшувати.
Системність:
Займатися фізичними вправами регулярно, без перерв під час канікул.
Самопочуття:
Уважно слідкувати за самопочуттям і звертатися до лікаря при погіршенні стану.
Сезонна активність:
Використовувати можливості кожного сезону: влітку — плавання, взимку — лижі, а навесні та влітку — велосипед, ролики, скейтборд.
Переваги правильного рухового режиму:

Зміцнення опорно-рухового апарату та серцево-судинної системи.
Розвиток сили, витривалості та координації рухів.
Покращення розумової працездатності та успішності в навчанні.
Підвищення стійкості до хвороб та покращення загального самопочуття.

 

 Дихальні вправи 


Для закріплення навички правильного дихання використовуйте вправи на діафрагмальне дихання (вдих животом, видих ротом), контролю тривалості видиху (видих має бути довшим за вдих), вправи з опором (наприклад, видих через вузький отвір або трубочку) та активні дихальні рухи (надувати кульки, грати на духових інструментах). Важливо виконувати ці вправи регулярно, наприклад, кілька разів на день, в провітреному приміщенні, і контролювати рух живота під час дихання.


Вправи для практики
1. Діафрагмальне дихання:
Ляжте на спину, покладіть одну руку на живіт, іншу на груди.

Вдихайте через ніс, наповнюючи живіт повітрям так, щоб рука на животі рухалася, а рука на грудях залишалася нерухомою.

Повільно видихайте через рот, відчуваючи, як живіт опускається.

2. Вправи з активним видихом:
Надування кульки: Після глибокого вдиху, намагайтеся роздувати повітряну кульку або іграшку маленькими порціями повітря, поштовхами, до максимально можливого розміру.

Важливі моменти
Регулярність:
Тренуйтеся поступово, виконуючи по 3-5 циклів дихання три-чотири рази на день.

Контроль:
Слідкуйте, щоб рука на животі рухалася більше, ніж рука на грудях.

Тривалість видиху:
Прагніть, щоб видих був у 3-4 рази довшим за вдих.

Місце тренування:
Дихальні вправи доцільно виконувати в провітреному приміщенні або на свіжому повітрі.

Поступовість:
Збільшуйте тривалість занять з часом.


Перегляньте відео. Спробуйте виконати вправу декілька разів.


Немає коментарів:

Дописати коментар

15.09.25 - Адаптива фізична культура

Шановні діти, вітаю Вас на уроці. Ознайомтесь з матеріалами. Спробуйте виконати вправи для розвитку гнучкості. Для учнів 4 класу підійдуть е...